Pages

VERY LAST MINUTE XMAS (OR ELSE?!) GIFT GUIDE AND INSPO

To be completely honest with you, this year I struggle quite a bit to find my festive spirit.
When it comes to Christmas though, I still enjoy buying presents for my loved ones very much and while I was doing some Christmas shopping, this urge to share my gift ideas kept popping in my head.
Sadly I didn't pay much attention to this blog in this whole year, but I've always found sharing therapeutic, so here we go.
Disclaimer: most of the gift I will mention are from local business based in my city (Bologna, Italy) some might have a shop online and I will link it, but it might be difficult to get your order shipped to you if you live abroad. You can definitively still try or at least get some inspo from this article.

Se devo essere completamente sincera quest'anno lo spirito natalizio mi ha un po' abbandonato.
Quello che non mi manca però è la voglia di fare regali ai miei cari e mentre terminavo gli ultimi acquisti, questa idea di condividere la mia lista ha continuato a venirmi in mente.
Purtroppo quest'anno non ho dedicato molto tempo al blog, ma ho sempre pensato che scrivere qui fosse anche un po' terapeutico, quindi partiamo!
Disclaimer: la maggior parte delle idee regalo sono di imprese locali della mia città, Bologna, alcune hanno uno shop online altre no, e ormai in questi giorni di zona rossa sarà ancora più difficile poter fare acquisti. Considerateli allora come spunti per dei bei regali pensati con il cuore da fare anche dopo le feste!
  • GOURMET GIFTS FOR THE FOOD LOVER
If you live in Bologna and you still haven't tried Gelateria Galliera 49, you are totally missing out. 
I'm not going to suggest you to buy ice cream this time though, because they came out with an incomparable line of spreadable and compotes. I'm talking about cocoa beans, pistacchio, almonds, chestnuts and much more.
They also decided to name each delicious spreadable with a dialectal word, you can have fun looking up their meaning and have a laugh while indulging in some creamy deliciousness.

Se vivete a Bologna e non siete mai andati dalla gelateria Galliera 49, avete fatto molto male e urge correre ai ripari!
In questo caso però vi vorrei parlare non del loro gelato pazzesco, ma della loro nuova linea di spalmabili e composte.
Sto parlando di fave di cacao, mandorle, pistacchi, castagne e molto altro ancora.
Per ogni spalmabile hanno scelto un nome in dialetto bolognese che vi farà fare due risate, un argomento di conversazione in più durante le feste!

Pictures by Galliera 49 

Caminetto D'Oro is another institution here in Bologna and when I saw their food box I genuinely thought it was brilliant.
It's a journey into Bologna's festive food traditions and I know everything will be delicious because I've been to this restaurant and its bistrot many many times.
This box is a full meal experience for two, from appetizers to dessert, perfect if you would like to try some typical dishes or impress your +1 pretending you actually did all the effort.

Il Caminetto D'Oro è una vera istituzione qui a Bologna e quando ho visto la loro box per queste feste ho davvero pensato che fosse geniale!
E' un viaggio nella tradizione eno-gastronomica bolognese e so con certezza che tutto sarà squisito perchè ho avuto il piacere di mangiare da loro anche nel bistrot, tantissime volte.
Questa box delle meraviglie è un pasto più che completo per due, semplicemente perfetta se volete impressionare il vostro ospite fingendo di aver fatto voi tutto il lavoro.

Pictures by Caminetto D'Oro
  • FASHION STATEMENT FOR THE FASHION VICTIM
I came across this brand ages ago completely by chance and I fell in love with their bags.
Gamberini Bag allows you to personalize your bag with selected frames and appliques that renovate and elevate your style every time in a different way.
I love the idea of an artisan's product that combines innovation and tradition.
I do own a Gamberini and it's a pleasure to wear.
You can find multiple options on their website and also gift card available.

Ho scoperto questo brand secoli fa partecipando ad uno speciale "mercatino" di artigiani e designer e mi sono innamorata delle loro borse.
Le borse di Gamberini sono personalizzabili con meravigliose appliques e cornici che creeranno ogni volta un accessorio nuovo che eleverà il vostro intero look.
Anche io ho una Gamberini ed è un piacere indossarla.
Potete trovare tantissime opzioni sul loro sito e anche delle gift card se siete proprio indecisi su cosa acquistare.

Pictures by Gamberini Bag
  • THE PLANT THAT EVEN THE WORST SERIAL PLANT KILLER WOULD NOT BE ABLE TO MURDER
I actually received this as a gift a few days ago and I was mesmerized by its perfect simple beauty.
Terraviva Design creates mini auto nurturing gardens enclosed in glass jars.
Just observing it it's heartwarming, that's my honest experience.

Ho ricevuto un Nano Garden in regalo da cari amici proprio qualche giorno fa e sono rimasta ipnotizzata dalla sua bellezza, semplice e perfetta.
Terraviva Design crea questi giardini che si auto mantengono e li racchiude in contenitori di vetro di forme e grandezze diverse.
Ogni volta che guardo questo vaso magico il mio cuore sussulta, esperienza consigliatissima.



Pictures by Terraviva Design
  • THE COMIC BOOKS THAT BRINGS TOGETHER ITALY AND JAPAN
I found out about Elisa Menini through her Instagram and I had the chance to meet her in person during a Nipponica (cultural association where I've been studying Japanese) event while she was selling silk  screen printed totes with her amazing designs.
Her work is so fascinating, her style recall '700-'800 Japanese painters and I wish I will find her publications under my tree!

Ho scoperto Elisa Menini grazie ad Instagram e poi ho avuto la fortuna di incontrarla di persona ad un evento organizzato da Nipponica (l'associazione culturale che organizza i corsi di Giapponese che ho frequentato fino a quest'anno), mentre stava serigrafando borse e magliette con la sua ultima stupenda illustrazione.
Trovo i suoi lavori davvero coinvolgenti ed affascinanti, il suo stile richiama quello dei pittori giapponesi del '700-'800 e solo io so quanto vorrei trovare le sue pubblicazioni sotto l'albero!

Picture by Elisa Menini
  • GORGEOUS JEWELS THAT WILL MAKE A GOOD IMPACT IN THE WORLD
This brand also is very dear to my heart, See Me is a fair trade jewelry brand that produces heart shaped accessories made by women victim of violence.
I remember buying my first Devy silk bracelet ages ago and then reading everything I could find online about them.
Their production grew so much and their products are the most meaningful gift you can choose.

Anche questo brand ha un posto speciale nel mio cuore.
See Me è un brand di commercio equo che produce gioielli fatti a mano da donne vittime di violenza.
Mi ricordo quando ho comprato il mio primo braccialetto Devy in seta e poi ricordo di aver cercato qualsiasi possibile notizia online su di loro ed esserne rimasta davvero colpita.
La loro produzione è cresciuta moltissimo e i loro gioielli sono sicuramente il regalo più ricco di significato che potete scegliere di fare.
Pictures by SeeMe


I know this post comes very late, but I really felt like writing something and here it is.
I hope I kept you entertained for a few minutes, I wish you all  very happy holidays and celebrations.

So benissimo che questo post arriva super in ritardo, ma avevo davvero voglia di scrivere ed eccomi qui.
Spero di avervi intrattenuto qualche minuto e vi auguro il meglio per queste feste.

Nessun commento:

Posta un commento


 photo copyright.jpg
blogger template by envye